The BIGnose
Up Peter N - Turkije Peter - Tunesië Noorwegen Peter Penson Meeting 1 Meeting 2 Meeting 3 The BIGnose

 

The BIGnose

 In 1997 kocht ik een hagelnieuwe SR43A om te toeren.

 In 1997 kaufte ich mir ein neue SR43A / In 1997 i bought myself a brandnew SR43A.

( foto: http://dr800.now.nu/ but exactly the same as mine )

De keuze voor de BIG kwam voort uit de het feit dat ik een mooie goedkope zwartkleurige allroadmotor zocht.

Warum einDR BIG ? Es sollte ein neues billiges Enduromotorrad sein und schwarze Farbe haben.

Why a DR BIG ? Ist should be a new, cheap, and black coloured allroadmotorcycle.

Na 4 jaar rond gereden te hebben kwam ik voor het eerst een andere DRBIG tegen in de Belgische Ardennen en op dat moment kreeg ik het idee om eens te gaan zoeken naar andere Nederlandse DRBIG rijders. Ik ontdekte de site van Bert Heise en zag daar de e-mailadressen van 10 andere Hollandse bigrijders. Ik heb ze een e-mailtje gestuurd met de vraag of ze zin hadden om een Nederlandse DRBIGclub op te richten. (foto's)

Nach 4 Jahre herumgefahren zu haben kamm ich am erstenmal ein andere DRBIG entgegen und dan  fragte ich mir ab ob es mehrere holländische BIGfahrer sein sollte. Auf die Website von Bert Heise habe ich dan 10 holländische fahrer gefunden.

After 4 years of driving i saw for the first time another DRBIG and than i wondered if there would be more dutch DRbigdrivers. On the website of Bert Heise I found 10 other dutch DRBIGdrivers.

Doordat ik in contact met Hans en Oene was gekomen werd ik steeds meer richting het allroadrijden getrokken en op een dag heb ik toen besloten om er een SR41A bij te kopen voor het zandwerk en op. 7 oktober 2001 kreeg ik mijn vuurdoop zonder ooit 1 meter in het zand gereden te hebben.

Durch der DRBIGhollandclub kam ich in Kontakt mit Hans(i) und Oene und die 2 gebrauchte der DRBIG auch um ins Gelände zu fahren und dan hab ich mir entschieden ein SR41A dabei zu kaufen und mit zu fahren.

Hans and Oene used their DRBIG for driving offroad and because of their story`s I decided to buy me a SR41A for offroad use.

Dat allroadrijden is een beetje doorgeslagen bij mij en toen zat ik ineens met enkele DRBIG`s in Noorwegen en hier.

                                                  

en vlak daarna besloot ik om zelf voortaan allroadritten uit te zetten in NL.

Das Allroadfahren hat mir soviel spass gemacht das ich mit einige DRBIG`s zum Norwegen gefahren bin und kurz danach selbst (mehrere) Allroadstrecken gemacht haben in holland.

Allroaddriving gave me such a pleasure that i once drove to norway with other DRBIG`s and shortly after that I made my first allroaddrive myself in holland.

Vanaf het moment dat ik de SR41A kocht reed ik bijna niet meer op de SR43A omdat het allroadrijden mij helemaal te pakken had. Ik besloot toen om de SR43A in te ruilen op een nieuwe enduromotor en de SR41 als toermotor erbij te houden. Echter op het moment dat ik af moest rekenen kreeg ik een mooi aanbod op mijn SR41 en toen zat ik vanaf 2003 zonder DRBIG……………….. ……………….

totdat ik in 2005 een aanbod kreeg:  en deze blijft !

Nachdem ich ein SR41 gekauft hatte habe ich wenig mit der SR43A gefahren und habe ich mir entschieden die SR43A zu verkaufen und mir ein neues offroadmotorrad zu kaufen und der SR41A zu gebrauchen für Tourfahren. Aber kurz danach gab es ein Sondernangebot auf meine SR41A und dan sass ich ab 2003 ohne BIG……….bis 2005…………….und dieser bleibt !

After i bought the SR41A and rearly drove the SR43A anymore i decided to sell the SR43A, buy me an new offroadmotor and use the SR41A for touring. But shortly after that somebody made me an offer for my SR41A I could not resist so from 2003 on i was BIGless…….till 2005……and thisone stays !

 LEO